pascalinegevaerts.reismee.nl

The rest of my first week! :)

Ik had eigenlijk bedacht om donderdag terug te gaan naar Stanley park maar met de pub night was het idee geboren om in het weekend met een groepje te gaan fietsen in Stanley park! Dus ik heb mezelf opgeofferd, en mezelf een dagje rust gegeven aan de English Bay... Ik kan vanaf hier een bus pakken en met 45 minuten zit ik op het strand! Het was donderdag echt schitterend weer! Wel een beetje winderig maar als je dan lekker achter de boomstronk gaat liggen, is het heerlijk vertoeven! Ik had een boekje mee, eten en drinken mee dus alle ingrediënten voor een relaxte dag... Schitterende uitzichten, weer nieuwe stukjes van Vancouver verkend, heerlijk ontspannend op het strand liggen... Het grootste leermoment van donderdag: hoge hakken in Nederland, prima!!! Hoge hakken in Vancouver, marteling voor je voeten!!! Dus het belangrijkste doel voor vrijdag: platte schoenen scoren!!!

Wednesday I decided to go back on Thursday to Stanley park.. But then at the pub night the idea was born to go to Stanley park in the weekend with a group of nice people to bike! So I sacrificed myself and give myself a day of rest at English bay... I can take a bus and with 45 minutes I'm at the beach! Thursday it was really beautiful weather! Little windy but if you lie down at the right side of the stump, it was lovely! I brought a book, food and drinks so it was all I needed.. Beautiful views, discovered new parts of Vancouver, relaxed on the beach... The biggest learn moment: high heels in the Netherlands, perfectly fine! High heels in Vancouver, torture for your feet!!! So most important target for Friday: buy flat shoes!!!

Vrijdag was de eerste dag dat mijn jetlag me echt kwam lastig vallen... Naast vermoeidheid ook misselijk... En ook nog een nachtmerrie gehad.. De eerste ochtend waar ik me echt klote voelde.. Maar ik moest wat nuttige dingen doen in Downtown zoals een blouse kopen, PLATTE SCHOENEN kopen, CV uitdraaien bij Internex en stuff dus heb 's middags maar weer de bus gepakt downtown..

Friday was the first day my jetlag was really annoying me... Besides tiredness, also nauseous.. And I had also a nightmare.. It was the first morning I really felt like crap.. But I had to do some useful stuff in downtown, like buying a blouse, FLAT shoes, print my resume at Internex and stuff.. So I took a bus downtown at 12 pm..

Aangezien ik toch al wel 4/5 dagen in Vancouver was, hoogste tijd voor het eerste afscheidsfeestje!!! Laatste weken in Nederland heb ik goed geoefend, dus ik moet dat best kunnen! Helaas was ik zoals altijd een typisch Nederlandse ‘ik ben altijd op tijd' Nederlandse... Door een nieuwe regel bij de pub werd ik niet binnengelaten omdat mijn Nederlandse rijbewijs geen Engels of Frans kan.. Omdat ik zo op tijd was, dacht ik: okeee, ik pak de bus terug en kom dan weer downtown.. Alleen was mijn jetlag me echt zo lekker aan het pesten, dat ik echt totaal misselijk thuis kwam... En om eerst te relaxen en later terug te gaan, was niet handig aangezien ik wel fris en fruitig op mijn sollicitatie moest komen.. Dus het was ook meteen het eerste afscheidsfeestje die ik heb moeten overslaan...

Since I was already in Vancouver for 4/5 days, it was time for a farewell party! I practised a lot in the last weeks at home, so I can do this stuff! But unfortunately I was a typical dutchy ‘I am always on time' Dutchy.. By a new rule at the pub, they didn't let me in.. Because my Dutch driver licence is not able to speak English or French.. But because I was on time, I was like: okee I will take a but back to home to get my passport and then go back downtown.. But my jetlag was really bullying me so I was totally nauseous when I was at home.. And to relax and go back took too much time.. Because I had to be fresh and fruity (sorry a typical Dutch expression :)) at my job interview.. So it was also the first farewell party I had to skip..

Op een of andere manier heeft mijn jetlag me achtervolgt naar zaterdag... Misselijk / moe / niet kunnen slapen = crap!! Dus maar een rustige ochtend gehouden en voorbereid op mijn sollicitatiegesprek.. Op tijd de bus downtown gepakt en was netjes op tijd voor mijn gesprek! Ik heb mijn best gedaan met het resultaat dat ik maandag de 15e mag beginnen om een weekje proef te draaien! Ik ga werken bij Quiznos in de Harbour Centre. Quiznos is hier de concurrent van Subway en de Harbour Centre is een gebouw met bedrijven, winkels, uitkijk toren e.d. met een food court in de kelder. Ik zal veel moeten leren, zoals omgaan met de kassa, het geld leren kennen XD, recepten van alle broodjes leren en totale afhandeling van elke bestelling. Daarna had ik afgesproken met een Duits meisje om de stad in te gaan en we zijn samen met twee andere meisjes naar de Look Out gegaan.. Dat is de uitkijkktoren van Harbour Centre met een schitterend uitzicht! Maar natuurlijk, vergeet ik mijn SD kaart uit mijn computer... Dus ik heb maar een paar foto's via mn mobiel.. Maar aangezien mijn jetlag me toen echt begon te pesten, ben ik oud en wijs geweest en ben ik naar huis gegaan.. Even chilled en daarna naar Rick's place gegaan voor een BBQ / hang with each other. Weer super leuke mensen ontmoet met verschillende nationaliteiten EN Pablo en Pierre hebben hun pumpkin gemaakt!!! :D:D Echt super leuk!! En ze hebben me overtuigd, ik moet ook mijn eigen pumpkin hebben :). Toen mijn tenen echt van mijn voeten afvroren, ben ik lekker naar huis gegaan.

I don't know but in some way, my jetlag followed me into Saturday.. nauseous / tired / not able to sleep = crap!! So I just relaxed a bit in the morning and prepared myself for my job interview.. Took the bus downtown and I was on time for my job interview. I did my best with the result: I can start Octobre the 15th to test run a week! I will work at Quiznos in the Harbour centre. Quiznos is the competitor of Subway and Harbour centre is a building with business, stores, conning tower e.d. with a food court in the basement. I have to learn a lot, like working with the cash register, recognize the coins XD, the recipes of the sandwiches and the total handling of an order.. Afterwards I met a German girl, I met at pub night, to go in to the city. So we went with two other girls in to the Look Out.. That is the conning tower in the harbour centre with a beautiful view! But of course, I forgot my SD card.. I left it in my laptop.. So I made a few pictures with my cell phone.. But my jetlag was really bullying me again, I decided to go home.. I chilled a bit and then went to Rick's place for a BBQ / hang out with each other. Again I met really lovely people with different nationalities EN Pablo and Pierre made their pumpkin!!! :D:D:D Really lovely!! And they convinced me, I have to have my own little pumpkin!!!! When my feet were really frozen, I went home :).

Zoals elke ochtend heeft jetlag me weer netjes op tijd wakker gemaakt, zo rond een uur of 8.. Ik moet zeggen, er komt echt veel op je af zo'n eerste week.. Maar niet alleen de eerste week, maar ook de laatste weken thuis.. Het was allemaal beetje te veel, waardoor ik besloten heb, langer bij mijn gastgezin te blijven. Ik heb het heel erg naar mijn zin hier, huis is netjes, eten is heerlijk, locatie is prima.. En om nu te wennen aan een nieuwe stad, een nieuwe baan te beginnen EN ook nog een huis te moeten zoeken... Dat werd me echt te veel. Nadat ik deze keuze gemaakt heb, heeft het me wel veel rust gegeven... EN ik ben van mijn misselijkheid afgekomen! :D 's middags ben ik naar Stanley park gegaan om te fietsen met mijn nieuwe vriendjes hier! Ik had met Irene afgesproken en zou Julia tegenkomen.. Echter was ik heel slim om mijn telefoon niet op te laden, dus toen we ze niet konden vinden, konden we ook niet bellen :(. Maar heb een heerlijke middag gehad.. Schitterend weer en een super fijn gezelschap, wat wil je nog meer? :)

Like every day, my jetlag woke me up at 8 am.. I have to say, the first week, there is a lot of information, stuff, impressions, emotions running to you... And not only the first week, but also the last weeks at home.. It is a little too much.. So I decided to stay a bit longer with my home stay.. I really love the family, the food and the house and location is also perfect. And at the moment, I'm still adjusting to the new city, I have to start working in a week and then I should also finding a place on my own?? It is really too much.. To make the decision give me a lot of rest in my head and body. And I am not nauseous anymore. I went to Stanley in the afternoon to bike with my new lovely friends! I met Irene at the bike-rent-place and we should meet Julia in the park.. But I was that smart to not recharge my cell phone.. So when we couldn't find them, we couldn't call :(. But we had a lovely afternoon! Beautiful weather and a really nice company.. All you need :).

Zo ik heb nog een week voordat het echte leven hier begint... Morgen is thanksgiving.. Mijn eerste thanksgiving! Dus ik ga 's ochtends / 's middags taart bakken met mijn huisgenootje en gastgezin en 's avonds eten we met iedereen samen thanksgiving dinner! Volgend weekend ga ik mee naar Whistler met Internex, dus ik heb nog 4 dagen om mezelf te vermaken.. Dat gaat helemaal goed komen.. Tot snel lieve mensen!!

So I have like a week before real life starts.. Tomorrow is my first thanksgiving.. My first thanksgiving! So I will bake a pie with my roomie and my home stay family and in the evening we will eat thanksgiving dinner! Next weekend I will go to Whistler with Internex, so I have 4 days left to entertain myself! That will be alread :). See you soon, sweet and lovely people!!

Reacties

Reacties

Désirée

Hiephiep .... Gefeliciflap met je baan !! En fijn dat je nog wat langer bij je gastgezin kan blijven. Dat huisje komt wel !! Happy Thanksgiving, ben benieuwd hoe dat feestje is .... Dikke knuf

Karin

Haha, het wordt wel een familie aangelegenheid zo. Toppie dat je al zo snel een baan hebt gevonden zeg en dat het je goed bevalt bij het gastgezin. Die woning die komt heus wel op je pad. Daar hoef je je nu nog niet druk om te maken. Voorlopig eerst nog even een weekje genieten en dan aan de bak. Happy Thanksgiving!! Kussies

Pascaline

Dank je wel Desiree!! Ja gelukkig wel, voelt echt een stuk beter.. Dikke knuffel!!

My family is my biggest fan ;) :). Ja ben er wel blij mee! Ik had ook best deze week al willen beginnen! Dan ben je tenminste bezig.. Ik moet mezelf nu echt bezig houden.. Maar dat komt ook goed. Ik voel me steeds meer thuis hier en dan is ook heel belangrijk. Dikke kus!

Leonie

Leuke verhalen om te lezen Pascaline, echt toppie!
enne Quiznos is echt super lekker om te eten, dus vast ook om te werken ;-) w00p w00p

Have fun! En geniet nog even van je gastgezin

Geralda

Als ik het zo lees ben je druk-druk zoals altijd, en ben je lekker alles aan het verkennen. Nu al uitzicht op een baan, helemaal super!! Leuk om je verhaal te lezen, blijven schrijven, want dat doe je leuk.

Liefs, xxx

Meike

Hoi Pascaline, Leuk om je avonturen te lezen. Dat ziet er op de foto's allemaal echt supermooi uit.
Veel plezier en succes met alles!
Meike

Pascaline

Dank je wel Leonie, I hope so!! Nog een weekje wachten en ik kan aan de gang!

Dank je wel grote zus, ik doe mijn best :)!

gerard

gefeliciteerd met je nieuwe job!!! het gaat jouw vast lukken om al die nieuwigheden onder de knie te krijgen.

Pascaline

Dank je wel Gerard!! Ik hoop het, wel heel spannend maar ben heel blij dat ik bijna kan beginnen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active