pascalinegevaerts.reismee.nl

Mijn tweede week in Canada...

Sorry my dear followers who cannot read Dutch... I finished my second week in Dutch but I don't have the time and energy to translate.. Please use google translate, and if it makes a mess of something, let me know! I'm happy to translate :)

Maandag was goed gevuld door thanksgiving... Maar toen werd het dinsdag..
Dinsdag... Ok, wat zal ik gaan doen?? Naar het strand??? Shit het is bewolkt :(.. Nou ja, dan gaan we downtown Stanley park in om daar wat te lezen en na te denken.. Altijd goed... Hoe verder de bus kwam, hoe mooier het werd en downtown scheen de zon! :) Dan maar eerst richting strand om daar lekker te lunchen! Lekker geluncht, boekje over Vancouver erbij, want ja, we moeten toch iets bedenken wat we aankomende 3 dagen nog gaan doen?? Na het één en ander gelezen te hebben, besloten nu eerst even lekker door Stanley park te gaan wandelen.. Echt onvoorstelbaar hoe je in een stadspark zo in de wildernis kan lopen! Schitterend! Hoge bomen, eekhoorntjes, niemand te bekenen.. Heerlijk! Tot je op een punt komt... en je denkt: Ok, dit waren beetje veel kromme padjes, kruisingen zonder aanwijzingen, hoge bomen, geen plattegrond... Conclusie: volgens mij ben ik aardig verdwaald... Maar mijn gevoel zegt..... die kant op! Lopen lopen.. crap, is dit de goede kant... nou ja ver kan ik niet komen.. Toch goed dat het park omringt wordt door water en aan de andere kant door downtown.. En uiteindelijk... ROZEN! :D Yes! Rose garden gevonden! :) Niet dat ik die zocht, maar dat was wel weer de link naar beschaving! Toen maar gewoon naar downtown gelopen en lekker naar huis gegaan.. had er al een uur of 4 wandelen opzitten, was weer mooi voor vandaag!

Woensdag... Nog zo'n dag met : wat zal ik eens gaan doen?? Na gister mijn boekje gelezen te hebben, heb ik besloten om naar Chinatown te gaan.. Met de bus was ik er al vaak doorheen gereden maar nog niet gewandeld.. Toen kreeg ik een sms van Rick of ik zin had om 's middags wat te gaan doen.. Dus gezellig samen Chinatown in! Leuke winkeltjes, mooie teksten (denk ik), apart leuk sfeertje, leuke chinese garden, international village bekeken.. Nou ja dan heb je chinatown al wel weer gehad.. Toen zijn we doorgelopen naar de bibliotheek.. Dat is het moderne Colosseum gebouw, erg leuk om van binnen te zien! Toen was het al weer tijd om als je nog even wilt hardlopen voor avondeten en pub night om naar huis te gaan.. En ja, ik ben eer trots op mezelf, 7,7 km met maar één pauze :D! Daarna lekker gegeten, super goed en fijn gesprek gehad met mijn gastgezin en daarna op naar de pub night! Weer nieuwe mensen ontmoet en leuke besteding van je avond :)

Donderdag voelde ik me een stuk beter dan de dagen ervoor... Omdat ik plannen had om 's avonds met Linsey koffie te drinken downtown had ik bedacht om eens de omgeving van mijn gastgezin te verkennen. Ernesto had verteld over Queen Elizabeth par k dus daar ben ik heen gelopen met mijn rugzak met wat eten en boekjes om te lezen. Via allerlei weggetjes (35 th avenue naar 33th avenue) ben ik naar het park gelopen . Eerst er langs op, kwam toen allerlei sportcomplexen tegen. Toen ben ik een stuk omhoog gelopen (ja voor de lol hebben ze het park op een heuvel gebouwd). Toen ik dacht even rustig te gaan zitten om beetje uit te rusten, bleek ik precies een boom uitgekozen te hebben met een groep kraaien... Wat een klote beesten, dus ben toen maar door gelopen naar boven. Bovenop hebben ze echt super mooie tuinen aangelegd! Zelfs in deze tijd, waren er allerlei bloemen en kleurtjes, super leuk. Toen ben ik op een pleintje met een fontein en bankjes gaan zitten en heerlijk een half uurtje zitten lezen. ZO heerlijk dat hier overal eekhoorntjes rondlopen, zo schattig! Toen ben ik naar een uitkijkpunt gelopen waar ze een soort bronzen beelden hebben staan.. 3 mensen poserend voor het uitzicht en één mand met een camera alsof hij een foto van ze maakt. Echt grappig! Daar aan de praat geraakt met 2 canadese mensen (man uit Vancouver en vrouw uit Ottawa). Toen begon de man over de speciale band die Nederland met Canada heeft... (o ja???) Hij vertelde dat in de tweede wereldoorlog onze koninklijke familie naar Canada was gevlucht en dat één van onze prinsessen hier geboren is.. Maar dat toen de Canadezen dat stuk grond ‘Nederland' verklaard hadden waardoor ze alsnog op Nederlands grondgebied geboren is.En da ze nu in Ottawa nog steeds 2 tulpentuinen hebben die geschonken zijn door de Nederlanders en elk jaar worden onderhouden. Hij heeft misschien zelf de oorlog meegemaakt maar hij was er zo door geraakt, dat hij zelfs begon te huilen... Dat was zo'n bijzondere ervaring! Heel apart.. Dus nadat we afscheid hadden genomen, stond ik nog even bij het uitkijkpunt. Toen kwam er een Ethopisch stel en probeerde foto's te maken. Dus stelde voor om een foto van hun te maken.. Toen vroegen ze waar ik vandaan kwam, nou ja Nederland.. Zegt tie man in het Nederlands: waar ga je heen? Hahaha Blijkt dat hij met Nederlandse mensen heeft samen gewerkt en ze helemaal geweldig vindt! Toen ik daarna naar beneden liep, had ik heel bijzonder gevoel.. 2 wildvreemde die zo'n band of speciaal gevoel hebben met Nederlanders.. Heel bijzonder. Ik ben toen nog even kort door Fraser street gelopen en daarna naar huis. Thuis kreeg ik een berichtje van Linsey dat ze niet kon omdat de moeder (verloskundige) was opgeroepen en vader niet thuis was dus zij moest oppassen. Toen ben ik na het eten naar het zwembad gegaan in Hillcrest en een lesje aqua zumba meegedaan! Best grappig. Daarna nog even lekker in de sauna en naar huis! Nog even fijn gepraat met mijn roomie Jo en toen gaan slapen want was toch wel weer een hele wandeling geweest.

Vrijdag was de eerste regenachtige dag.. hele dag miezer. Ik moest downtown om wat praktische zaken te doen, zoals Whistler betalen bij Internex, 2 zwarte broeken kopen, geaarde reisstekker kopen e.d. Dus lekker snel gedaan want vond er niks aan buiten.. Daarna nog even body combat gedaan en na het eten yoga. Nu ben ik weer klaar om lekker te gaan slapen want morgen gaat de wekker om 6 uur! Zowiezo de eerste wekker die ik hier zet, en dan helemaal zo vroeg?? Bah bah maar het is voor een goed doel! :)

Zaterdagochtend, wekker om 6 uur.... Jeeeeeuujj Whistler, we komen eraan! We hadden de bus van 8 uur vanuit Vancouver... Aangezien de hele weg bewolkt en regenachtig was, was het uitzicht helaas niet heel bijzonder.. Ideaal moment om even te slapen.. En toen, 11 uur, we zijn er! :D Eerst met z'n allen naar het hotel gelopen om de bagage af te droppen en daarna het dorpje in om ergens te lunchen! Na een eerste foto moment, met zijn allen voor de olympische ringen, hebben we een knus restaurantje gevonden waar ik een heerlijke belgische wafel gegeten heb! Tweede foto moment, je vliegt naar de andere kant van de aardbol om daar alsnog ‘Amsterdam Pub' tegen te komen.. Na een aantal uur door het dorp te gewandeld te hebben, nieuwe mensen ontmoet te hebben, was het tijd om in te gaan checken in het hotel. Omdat we een appartement hadden met keukentje hebben we boodschappen gedaan om daarna te kunnen koken.. Maar daarvoor hebben we eerst de kamer ingewijd met een heerlijke drankje!! Daarna eerst nog even een feestje in de hottub met iedereen!!! :D:D Na 4 uur hottub, zwembad, drankjes en gezelligheid was het hoogste tijd om even een hapje te gaan eten en klaar te maken om naar DE nachtclub te gaan van Whistler! Om 10 uur gingen we richting de nachtclub! Gezellig gedanst en gelachen.. Maar toen het na 1,5 / 2 uur nog steeds stil was en slechte muziek hebben we het voor gezien gehouden.. Lekker naar bed... Tot 2 uur later.. Brand alarm, rook in de gang... Ik kan je zeggen, ik schrok me de pleurs en was doodsbang.. Onderweg naar beneden kom je nog een aantal grote sterke brandweermannen tegen... Pffffff.. Eng!!! Gelukkig kwam de brandweermannen na een minuut of 10 vertellen dat het een vals alarm was, iets van een rookbom en iedereen weer naar boven kon... Na zo'n nacht onderbreking heb ik toch nog maar even 3 uur wakker gelegen en werd zondagochtend gebroken wakker.. Na een fijn ontbijt in een schattig restaurantje met Irene en Audrey nog wat door het dorp gewandeld in de regen :). Heerlijk ! Net als thuis :). Om half 5 hadden we de bus naar huis en half 8 zat ik heerlijk aan het avondeten.. Daarna maar vroeg naar bed want maandag mijn eerste dag werk!! :D:D

Reacties

Reacties

laura ijkelenstam

Wat een heerlijk verhaal zus :)

Xxxx

Marianne

Haha je maakt allemaal wat mee zeg op je reis :). maar nog ontzettend veel plezier.

lees elke keer weer met veel plezier je verhalen :).

Désirée

Gelukkig verveel je je niet en voel je je ook al wat beter. Heel leuk om te lezen wat je allemaal beleefd aan de andere kant van de aardbol !! Hou ons maar lekker op de hoogte :) Dikke knuf

Pascaline

Dank jullie wel! Goed om te horen dat het leuk is om te lezen :). Al zullen de avonturen nu wat minder worden aangezien ik nu werk :). Tot snel!!

Liefs XxX

Yvonne

Allereerst een complimentje * je leest heerlijk weg*, en wat bijzonder allemaal he xx

Pascaline

Dank je wel voor de super lieve compliment!! Dat is fijn om te horen, dit is namelijk de eerste keer dat ik zo schrijf :). Ja het is echt bijzonder, onvoorstelbaar :). XxX

Geralda

Yeuuuuujj, gelezen!!
Wat een vehaal, zeker van dat brandalarm...gelukkig was het vals alarm.
Grappig ook mensen tegen te komen die betrekkingen met ons kikkerlandje hebben en zelfs Nederlands spreken.
Werk ze, en vergeet niet te genieten!
Knuffel, xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active