pascalinegevaerts.reismee.nl

Mede mogelijk gemaakt door..... / Sponsored by....

Na een heerlijk ontspannend weekendje weg ben ik weer aardig tot rust gekomen.. Afgelopen 2 weken zijn echte leerweken geweest... Op veel vlakken.. Hoe zeer je ook weet dat iedereen thuis je steunt en je support, moet je het hier nog steeds alleen doen... En mijn grootste les is geweest: believe in yourself.. Ondanks iedereen moet jij zelf ook vertrouwen in jezelf hebben.. Dat je dit kan, dat je het aan kan, dat je dit wilt, dat je in jezelf gelooft. Ik ben daar nog lang niet, maar ik denk dat ik wel op het goede pad ben..

After a relaxing weekend away I found my peace again.. The past 2 weeks are really weeks I learnt a lot.. On a lot of parts.. No matter how much everybody supports you at home, you have to do it by yourself here.. My biggest lesson was: believe in yourself. Everybody can support you and believe in you but YOU also have to believe in yourself.. You can do it, want this, believe in yourself.. I know I'm not there yet but I am on my way..

Maar over iedereen die je thuis support... Zo ver van huis besef je veel.. In deze posting wil ik mijn familie, mijn vrienden, hier en thuis in het zonnetje zetten, want zonder hun zou ik het hier niet redden, zonder hun support, hun liefde en hun steun.

But about everybody at home... Far far away, you realise a lot.. In this posting I want to put my family, my friends, here and at home in the sunshine (sorry I think this is a Dutch expression :)) because without them I would not make it, without their support, their love and their help..

Mijn familie.. Wat heb ik toch ontzettend lieve ouders. Mijn ouders zijn mijn rots in de branding hier.. Ze zijn er altijd voor me, om naar me te luisteren of ik nu een leuk verhaal vertel of mijn zorgen deel, ze zijn er altijd. Ik wist al dat ik veel geluk heb met mijn lieve ouders, mijn ouders die altijd alles voor hun kinderen gedaan hebben en blijven doen.. Ik verander hier door al mijn ervaringen en ik ben blij dat zij dit op deze manier kunnen meemaken.. Hun kleine meisje groot zien worden en ontwikkelen..

My family.. I really have lovely and great parents.. My parents are my pillar of strength here .. They are always there for me, to listen to me or I tell a funny story or share my concerns, they are always there. I knew I got lucky with my dear parents, my parents have always done everything for their children and continue to do so .. I change by all my experiences here and I am glad that in this way they can experience .. Their little girl growing up and develop ..

Mijn zussen en mijn nichten, neef, mijn tante en al mijn andere familie.. Misschien komt het doordat ik hier zit, misschien komt het door mijn verandering, maar wat hou ik toch veel van ze. Ik heb niet veel familie die dichtbij me staan, maar die er staan, die zijn goud waard.

My sisters and my nieces, nephew, my aunt and my other family .. Maybe it's because I'm here, maybe it's because of my change, but I love them so much. I do not have much family close to me, but there are those that are worth gold.

Mijn lieve vrienden en vriendinnetjes thuis... Na een bijzonder fijn gesprek vorige week, besefte ik voor het eerst dat ik vertrouwen in mezelf moet hebben.. En niet zo onzeker moet zijn.. Want de vriendschappen waar ik altijd zo zeker van was in Nederland, voelde hier onzeker.. Niet omdat ik niet van die lieve schatten hou, of niet geweldig veel om ze geef, maar dat ik bang ben, dat ik, hier zo ver weg, ook beetje weg ben uit hun leven... Maar dit gesprek leerde mij, ik ben wel even uit hun leven, maar ik ben niet uit hun hart.. En daar moet ik op vertrouwen, zeker van mezelf zijn, dat wat ik voor hun voel, ook wederzijds is..

My dear friends and girlfriends at home ... After a very pleasant conversation last week, I realized for the first time that I have to have confidence in myself.. And don't be so insecure .. For the friendships I always was so sure of the Netherlands, felt insecure here .. Not because I do not love those sweethearts, or treasure them in my heart, but I'm afraid that I, here so far away, am not in their lives anymore.. But this conversation made me realize, I am not in their lives at the moment but I'm still in their hearts.. And I have to trust that, be sure of myself, and I have to trust that my feelings from them are also mutual....

Mijn familie hier.. Heb ik hier familie? Ja voor mijn gevoel wel... Ik heb maar één papa en één mama maar ik heb hier 2 lieve mensen die voor mij zorgen, alsof ik hun dochter ben.. Ik heb hier twee broers erbij gekregen en ook nog een zus! Lieve lieve mensen waar ik mijn zorgen mee kan delen, waar ik gezellig mee kan kletsen, waar ik serieuze gesprekken mee kan hebben tijdens eten of op de gang, of kamer.. maak niet uit.. Wat mij hier een fantastische thuis geeft.

My family here.. Do I have family here?? My feelings says: yes! I only have one dad and one mom, but I have 2 lovely people caring about me, like I'm their daughter.. I have 2 brothers and a sister! Lovely lovely people, with how I can care my worries, have cozy conversations, have serious conversations during dinner or at the hallway of in a room.. They give me a wonderful home.

Mijn vrienden en vriendinnetjes hier.. De eerste nacht hier, dacht ik: ‘ok ik ken nu 6 mensen in Canada.. Wat deed ik hier ook al weer??' Inmiddels ben ik de tel kwijt van hoe veel lieve mensen ik hier ontmoet heb.. De ene ken je wat beter dan de ander.. Aangezien elk gesprek ongeveer begint met: ‘Hoi, hoe heet je? Waar kom je vandaan? Wat doe je hier? Hoe lang blijf je?'.. Van sommige mensen zal je niet meer weten dan de antwoorden op deze vragen. Sommige veroveren een plekje in je hart en worden je echte vrienden.. Waar je je zorgen mee kan delen, je gedachten, je gevoel.. Het mooie van deze vrienden is, dat zij precies weten wat je bedoelt als je zegt: ‘de eerst week voelde ik dit'... ‘Gister voelde ik me ....'... Het is een stukje herkenning.. De meeste mensen die je hier ontmoet, zitten in dezelfde situatie.. Geven je herkenning , dat je toch niet helemaal debiel of idioot ben, maar dat je gevoel natuurlijk is.. en je wordt begrepen..

My friends and girlfriends here .. The first night here, I thought, 'ok I know now 6 people in Canada .. What was I doing here again?' Meanwhile, I lost count of how many nice people I've met .. The one you know better than the other .. Every conversation here starts with: 'Hi, what's your name? Where are you from? What are you doing here? How long are you staying? '.. Some people you will only know those answers.. Some conquer a place in your heart and be your real friends .. With how you can share your worries, your thoughts, your feelings.. The beauty of these friends is that they know exactly what you mean when you say: 'The first week I felt this' ... 'Yesterday I felt ....' ... It's a bit of recognition .. Most people you meet here, are in the same situation .. Giving your recognition that you do not quite moron or idiot, but that you feel is natural .. and they give you the feeling of understanding...

Kortom, ik kom met overgewicht thuis, ik heb mijn hart inmiddels al zo ver uit moeten bouwen om al die lieve mensen erin te hebben.. En weet je hoe zwaar al die mensen zijn??? Maar even serieus :), dank jullie wel, dank jullie wel voor al jullie support, jullie liefde, jullie steun... Ik beloof jullie, bij de aftiteling van mijn avontuur zullen jullie allemaal staan bij: mede mogelijk gemaakt door...

So I will be overweight when I get home.. I had to extend my heart so much to let all these lovely people in.. And do you know how heavy all those people are???? But seriously, thank you, thank you for your support, love and help.. I promise you guys, in my credits of my adventure, I will name you all under the heading: sponsored by..

Reacties

Reacties

Diana

Prachtig! ; )

Dikke kus Diaan

Pascaline

En nu pas liken :P hahaha. Dank je wel Diaantje!! Dikke knuffel

Frans Gremmen

Als je maar weet dat wij je zeker niet vergeten. In gedachten ben je er gewoon drie keer per week bij!! En natuurlijk vliegen de ananassen nog net zo hard rond!!!

Laura

Je bent sterk Lieve schat.
Denk aan je 24/7

Dikke kus van ons

Pascaline

Dank je wel Franske!! Jullie hangen nog steeds boven mijn bed, voor mijn bed, het valt me nog mee dat die muren nog steeds staan ;). Haha daar vertrouw ik jullie zeker wel op!! Hier vliegen een stuk minder ananassen rond, en eten doe ik ze hier ook niet... Lekker rustig ;). Voor je het weet, ben ik er ECHT gewoon 3 keer per week!! En met dat overgewicht misschien wel 4 x ;).

Dank je wel Lau!! Denk ook aan jullie!!

Mirjan

Trots op jou, lief naaktslakje!! Geniet, geniet, geniet!

Voor je het weet, hang je weer 3x per week in die muffe ricochetzaal rond en mep je de mannen weer van de baan... Moet je weer allerlei capriolen uithalen in de yogales (waar jij overigens geen moeite mee hebt!)... En ga je iedere dag weer in je citroentje naar je werk (als je moeder em nog niet in de prak gereden heeft! Sorry mama van Pas, ik meen het niet ;-) ).

We kijken alweer uit naar je volgende blog! Zo'n fijne jaloersmakende :-)

Liefs, Mir.

Suzanne

Mooi geschreven Pas, vind het heel dapper van je, zo'n groot avontuur in je eentje. Fijn dat je op zoveel mensen kan terugvallen.
Geniet er van

Xxx Suzanne

Marianne

Hi Pascaline, super mooi geschreven inderdaad en erg knap dat je het zo goed weet te verwoorden. ook wetende dat je daar mensen hebt zitten op wie je terug kan vallen en wie begrijpen wat je daar meemaakt.

xiss Marianne

Geralda

Er wordt aan je gedacht en er brand hier regelmatig een kaarsje voor je in het lichtje van Dunja. Dat vlindertje brengt de positieve straaltjes over tot bij jou zonder het adres te hoeven weten. Geloof in jezelf, geloof in je kracht, en gebruik die van de lieve mensen die je steunen op de moeilijke momenten; je komt er wel!!
Morgen spreek ik je, kan niet wachten!....

Knuffel, Geralda

Pascaline

Dank je wel ander lief naaktslakje! Of waren we dat juist niet ;).. Met alle liefde ga ik weer heerlijk met de heerlijke mannen die heerlijke baan op en maak ik heerlijke capriolen! (streep heerlijk door waar niet van toepassing ;)) Haha mama heeft hem zelfs gewassen dus ik denk dat mijn citroentje heel blij is met mijn mama :). Ik zal mijn best doen op mijn volgende blog ;).

Dank je wel Suus! Ze hebben toch de uitdrukking: held op sokken.... :)

Dank je wel Marianne! Het is heel bijzonder om dit te beseffen en ik koester het des te meer :).

Door mijn vrije dag was ik even in de war Geralda maar inderdaad morgen al :). Dank je wel en tot morgenochtend :).

Veel liefs voor jullie allemaal!

Theo

"Nothing in the world is worth having or worth doing unless it means effort, pain, difficulty... I have never in my life envied a human being who led an easy life. I have envied a great many people who led difficult lives and led them well."

-- Theodore Roosevelt --

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active