pascalinegevaerts.reismee.nl

I am alive!! :D

Geen zorgen, ik leef nog! Maar schaam me diep dat ik al 2 weken niets heb geschreven.. Blijkbaar is mijn leven hier niet zo spannend meer ;)..

Je krijgt een redelijk normaal ritme waar je je draai in moet vinden.. En ja je draai vinden... dat is de ene dag makkelijker dan de andere dag... Bijvoorbeeld is een sportschool niet te betalen.. 10 rondjes rond hetzelfde park lopen is ook niet zo slecht toch? Maar ja, zoals de meeste van jullie me wel kennen, leefde ik in Nederland op mijn werk of in mijn auto of op de sportschool.. Maar dan realiseer je, ok, maar daarin tegen, zit je verdomme wel aan de andere kant van de wereld en leef je je droom! Doe je wat je graag wilde, niet voor iedereen is dat weg gelegd!

Maar de mooie dingen zitten in de kleine dingen... Zoals nu 2 weken geleden, heb je gezellig avondeten met Paul en Jo.. En denk je, ik heb zin in een ijsje! En Paul, ja ik ook, en Jo, ja ik ook! Kom gaan we ijsje eten op Broadway ! :D Geweldige avond gehad met heerlijke gesprekken van diepgaand tot de nieuwste ideeën (die blijven natuurlijk nog even geheim tot we alle rechten geclaimd hebben ;))

De standaard woensdagavond pubavond, waar je toch weer nieuwe mensen ontmoet, waar je de hele avond mee praat..


Daarnaast heb ik in mijn 4e week, DE ONTDEKKING VAN MIJN HELE VERBLIJF gedaan: een Nederlandse winkel, hier in Vancouver!!! Met pindakaas, hagelslag, vlokken, chocolade pasta, sate saus, gevulde speculaas, kruidnootjes, alles wat je maar kan bedenken!! Het kost je dan wel 2 uur van je zaterdagochtend, maar dan heb je ook wat!

Na mijn zaterdagochtend zo nuttig besteed te hebben, 's middags een heerlijke meidenmiddag gehad met Audrey en Maike op Granville Island.

Zaterdagavond was weer zo'n klein geniet moment... We hadden een Mexicaanse leraar, die een week bij ons verbleef en zaterdagavond was zijn laatste avond... Zo op zijn laatste avond, leek het me leuk om nou eens te weten wat hij hier deed! Ik heb echt een geweldige gesprek met hem gehad en hij zei tegen me: geloof in jezelf, werk hard en wees geduldig... Dat waren precies de woorden die ik op dat moment nodig had... Zo bijzonder.. zo fijn..

Toen stond week 5 alweer voor de deur... En wat had die week van: HALLOWEEN!!!! Dus het eerste wat nodig was, maandagavond, mijn pompoen snijden!! Natuurlijk moet je wel een pompoen hebben als je hier bent...

Woensdagavond, op Halloween, naar een Halloween party geweest! Sorry voor mijn Brabantse vrienden, maar wat hebben ze hier geweldige kostuums! Veel leuker dan carnaval! Je komt hier zelfs de troetelbeertjes tegen!! Zo schattig!

En ja.. toen kwam mijn eerste echte afscheid hier... Zaterdag met Julia, een lief Duits meisje, een kop thee gedronken als afscheid.. Dat is zo vreemd! Het idee dat je weer weggaat.. Afscheid nemen..

Zondag zijn we naar een schattig vissersdorpje Steveston geweest in Richmond.. Uurtje met openbaar vervoer zit je er... Ik denk het dorpje nog schattiger is als het niet regent, en je het niet koud hebt ;).. Maar altijd fijn om met je Internex vrienden op pad te gaan!

Ik moet zeggen, tot nu toe is het een geweldige ervaring ondanks de moeilijke momenten.. Dat is ook één van de redenen waarom ik al even niet geblogd heb, de moeilijke momenten.. Er komt zo veel op je af, zo veel mogelijkheden, zo veel indrukken, zo veel ideeën, zo veel gedachten, zo veel zorgen, zo veel.... Die het soms best moeilijk maken.. En dan is de vraag, hoe er mee om te gaan.. Ga ik hier links, ga ik hier rechts.. Of ga ik toch rechtdoor, maar misschien moet ik een stapje terug... Soms lijkt wel of elke dag je gedachten en ideeën veranderen.. en soms is dat ook letterlijk zo... Door een kleine gebeurtenis kan je hele wereld weer op de kop staan.. Maar juist van de moeilijke momenten leer je ook veel.. En daarnaast heb je nog de mooie momenten! Geweldige momenten! Geniet van elke dag lieve vrienden.. Tot snel.

Reacties

Reacties

gerard peereboom

zo gaat dat "in good times and bad times". leuk om jouw verhalen/ervaringen te lezen. groetjes

Diana

Lieve Pas, ik denk die maakt juist zoveel SPANNENDE dingen mee.. die heeft geen tijd om alles neer te pennen. Hahahahaha Loop jezelf niet voorbij! Je hebt echt al heel veel gedaan, gezien, beleefd en meegemaakt in de korte tijd dat je nu bent. Pas een maand ben je weg he. Rustig aan, geniet van alle nieuwe indrukken en nieuwe mensen om je heen. Heb je wel een lekkere bank daar? ;) Hele dikke kus en knuffel en we houden contact! Dag lieffie! xxx

http://www.youtube.com/watch?v=hyNEtTq-mu4

Diana

Als je zin hebt klik je maar een keer op die link en hoor je een mooi liedje van Frans Duijts - Lach en leef je dromen! ;)

Désirée

Lieve nicht, je doet het echt geweldig aan de andere kant van de golven .... Met vallen en opstaan leer je veel over jezelf. Wel fijn om weer een leuk verhaal te lezen ;-) Hou vol en kijk vaak naar je wall of love ... Dikke knuf

Ton

Mooie verhalen! Wij vroeger ons wel af...hoe het met de sinaasappels staat? ;)

Mirjan

Volg je

Mirjan

Volg je hart, en geniet!! XXX

Ton

Oeps kan niet wijzigen.. bedoelde natuurlijk de 'ananassen' ;) Al die geheimtaal ook he..

Verder nog veel plezier en we zien je volgende verhaal weer tegemoet!

Pascaline

Dank je wel Gerard! Ja ondanks dat je weet dat het zo gaat, zijn de moeilijke momenten nog steeds echt moeilijk.. Maar ja, ze heten niet voor niks zo ;). Hoe gaat het met je arm?

Dank je wel Diaantje! Is ook zo... Soms is het lastig om jezelf niet voorbij te lopen... Ik vind haar zo aardig en vind het zo leuk om haar tegen te komen ;). Maar genieten doe ik hier zeker :).

Dank je wel lief nichie!!! Ik kijk elke dag naar mijn wall of love, als ik wakker word, en als ik ga slapen.. En nu ook even nog xtje extra :).

Ton, wel ff duidelijk zijn in je geheimtaal he.. Nou ja, ik moet zeggen, ik heb hier nog geen ananas gegeten.. En nog geen ananas gevonden waarvan ik nou zeg, ja laat ik die nou eens eten.. Anders zijn jullie natuurlijk de eerste die het weten :).

Dank je wel Mirrie!! Ik doe mijn best :).

Veel liefs voor jullie allemaal :)

Linda

PASSIE! Geniet geniet geniet geniet geniet. Je moet niks en alles mag. Ik wordt echt nieuwsgierig naar dat mooie land achter de zee...

xxx

Diana

Hahahahahaha

An Ananas a day keeps the dokter away!

;)

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active