pascalinegevaerts.reismee.nl

Week 3... Working!!!

Lieve mensen... Mijn derde week in Vancouver! Ik was blij dat ik werk had.. Dus mijn week 3 heeft bestaan uit werken, eten en slapen... Donderdagavond was ik zo moe, no, I don't wanna eat, I wanna sleep! :( Maar wel onwijs leuk werk! Lekker bezig zijn. ENNN..... IK BEN AANGENOMEN! :D:D Ik werk nu bij Quiznos, dat is hier de concurrent van Subway. Dus ik maak de hele dag sandwiches :).

Sweet people... My third week in Vancouver!!! I was pretty happy with my job... So my week 3 was working, eating and sleeping.. Thursdayevening was I so tired... No I don't wanna eat, I wanna sleep! :(. But it is a really nice job!! Really nice to be busy :). AND.... THEY WANT ME!! :D:D Now I work at Quiznos, that is the competitor of Subway in Canada. So I make sandwiches all day :)..

Zaterdag was ik om 2 uur klaar en kon ik voor het eerst sinds 6 weken oprecht blij zeggen: WEEKEND!!!! Aangezien ik mijn enige leesboek had uitgelezen, hebben we zaterdagmiddag eerst een bibliotheek pas gefixt! :D Was zo blij als een klein kind... Echt een Hollander, de pas hier is gratis!! Ik mag 10 boeken en 7 DVD's per keer lenen... WAUW! Zaterdagavond meteen maar de bibiliotheek pas gebruikt en heerlijk vanuit bed ‘Sex in the city The Movie' gekeken :D! Zondag heb ik een heerlijke dag gehad! Dan waardeer je vrij zijn weer :). In de ochtend heb ik heerlijk gebeld met half Nederland ;). 's Middags heb ik mijn luie kont bijeen gepakt, en ben ik na 1,5 week weer eens gaan bewegen! Hardloopschoenen aan en de deur uit.. En dan stap je naar buiten, loop je de straat op, en wat zie je daar... SNEEUW OP DE BERGEN!!! :D WAUWWWW! Ondanks de nuttige plannen voor zondagavond ben ik niet verder gekomen dan na het eten heerlijk te kletsen met mijn lieve roomie Jo en lieve zoon van de fam Paul :).

Saturday I was off at 2 pm and this was the first time in 6 weeks I could really happy say: WEEKEND!!! Because I finished my only read book, we fixed a library pass at Saturday afternoon!! :D I was as happy as a small child.. And very Dutchy, a library pass is for free!! I can loan 10 books and 7 dvd's everytime.. WAUW!!! Saturday evening I celebrate my library card and saw the movie ‘Sex in the city the movie' from bed :D! Sunday was a very nice day! I really appreciated my day off :). In the morning I called with the half of the Netherlands :). In the afternoon I grapped my lazy ass and I did some exercise after 1,5 week! Running shoes on and go! WAUW, there is snow on the mountains tops! :D Amazing!! I had pretty usefull plans for the evening but I only did chatting with my lovely roomie Jo and the lovely son of the fam Paul :).

Aangezien dit dus een best saai weekje was, heb ik besloten jullie wat bijzonderheden te vertellen over Vancouver...

Because it was a pretty boring week to write about, I decided to tell you some special things about Vancouver...

1. Bussen / busses
Dan denk je, hoezo zijn de bussen daar zo bijzonder?? Nou ja, ik moet jullie zeggen, de eerste dagen heb ik me lopen verwonderen over de bussen... Wat hebben die bussen aan de voorkant zitten?? Rijden ze hier zo debiel dat ze een bullbar nodig?? Zou het iets te maken hebben met de sneeuw in de winter?? Tot ik na een paar dagen het ‘ding' in werking heb gezien, elke bus heeft een fietsendrager voorop! Voor zelfs 2 fietsen! Zo kan je dus fietsen en met de bus tegelijk!

So, you think, why are the busses so special in Vancouver?? Well, I have to tell you, the first days I was surprised of the busses.. What do they have in front?? Do they drive like morons that they need a bulbar?? Or has it something to do with the snow in the winter?? After a few days I saw the use of the ‘thing'... Every bus has bicycle carrier!! Even for 2 bicycles!!! So you can bike and go with the bus on the same time!!

2. Thank you busdriver!
Dank je wel buschauffeur?? Je zit in een enorme stad, en je zegt, dank je wel buschauffeur als je uitstapt achterin?? Ja hoor, hier wel! Jong, oud, mooi, lelijk, Canadees, buitenlander, maak niet uit..

Thank you busdriver?? You are in a big city, and you say, thank you busdriver even if you leave the bus at the back??? Yes you do! Young, old, beautiful, ugly, Canadian, foreigner, doesn't matter...

3. Ouderen en kinderen / Older people and children
Ja sorry, derde punt gaat ook al over de bus... De eerste dagen snapte ik er geen reet van... Ik zat in de bus en iedereen stond steeds op zonder uit te stappen bij een stop?? Stonk ik, vonden ze me lelijk, wilden ze niet naast me zitten??? Tot ik de link legde (denk ik tenminste)... Als we stopten bij een stop waar ouderen of kinderen stonden, stonden mensen automatisch op voordat die ouderen of kinderen binnen waren... Echt waar??? Ja echt waar! Niet zoals in Nederland zo van: ‘goh, ik zat net met mijn telefoon te spelen en zag ECHT NIET dat er een oma naast me staat met rollator en die amper kan staan'....

Yeah sorry, the third point is also about the bus... The first days I didn't get it... I was sitting in the bus and everybody was getting up at busstops without leaving the bus?? Did I smell bad, did they find me ugly, didn't they want to sit next to me??? Till I got it! (I hope...) Everytime we stopped at a stop where older people or children were waiting, other people inside the bus got up to give space to those people... Really??? Yeah really!!! Not like in the Netherlands.... ‘Goh, I was just playin with my phone and didn't notice that there is a grandma standing next to me'....

4. Hello!
Hallo? Hallo??? Praat je tegen mij?? Wat heb je van mij nodig???? Nee, gewoon hallo, goedemorgen, goedendag, ik ben gewoon vriendelijk en aardig! Ik wil niks van je, just being nice :).

Hello?? Hello???? Are you talking to me?? What do you want from me???? No... just hallo, good day, good morning, I am just being nice and friendly! I don't want anything from you, just being nice :).

Zo dit was wel weer genoeg voor vandaag... Ik ga lekker slapen om morgen weer een half dagje te werken.. Heerlijk! Tot snel lieve mensen en zoals ze zeggen in historische tekenfilms hier: That's all folks!

While it is enough for today... I will go to sleep and will work a half day tomorrow.. Lovely! See you soon dear people and as they say at the historical cartoons here: That's all folks!

Reacties

Reacties

wouter landheer

Hey,
Nice of you to wright your blog in English aswell as Dutch! Especially the English part brings a smile on my face ;) haha. Nee, ik plaag je maar een beetje.

Heerlijk om mee te maken hoe aardig mensen kunnen zijn :)

Ps. denk dat ik als enigste reageer omdat je de rest gebeld hebt? ;)

Pascaline

Hi Wouter!!

Haha dank je wel! Mijn blog van vandaag heb ik maar weer in het Nederlands gedaan :P. Je bent goed voor mijn zelfvertrouwen ;).

Haha, nee, de rest is me al vergeten joh, ben blij dat je nog aan me denkt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active