pascalinegevaerts.reismee.nl

Another blog... My first day in Vancouver city!

Dinsdagochtend was het al vroeg dag.. Was om 3 uur wakker.... En wat doe je dan?? Nou ja omdraaien en verder slapen ?. Tot een uur of 7 en dan denk je, ok, wat deed ik hier ook al weer??

Tuesday morning it was very early... I was awake at 3am... And then, what do you do then?? Well... Turn around and get some more sleep ?. Till 7am.. and then you think.... OK, why was I here? In bed at the other side of the world??

Gelukkig hadden maandagavond Jackie en Ernesto mij laten zien waar ik de bus moest pakken en had ik inmiddels een maandkaart ?. Om 11 uur moest ik bij Internex zijn dus ik moest de bus van 10:03 hebben naar downtown.. En ja in tegenstelling van Nederland rijdt hier de bus dan ook om 10:03 weg.

Monday night, Jackie and Ernesto showed me the busstop and we bought a month card of the bus ?. At 11 a clock I had to be at Internex so I needed the bus at 10:03.. And yeah, in contrast to the Netherlands, the bus will leave at 10:03.

Vanaf de bushalte West Pender Street / Main street moest ik een stukje lopen door een stukje die aangeraden werd te vermijden... dus ik heb meteen kennis gemaakt met de 2 straten waar je niet wil komen, zelfs op google street view zie je de daklozen staan, dus eigenlijk zijn ze gewoon onderdeel van de straat...

From the busstop at West Pender Street / Main street I had to walk a little through a part they advised to avoid... So I met directly the 2 streets downtown you don't want to go.. Even on google street view, you see the homeless people.. So actually they are a part of the street..

Ik kwam ruim op tijd bij het kantoor en om niet meteen met de deur in huis te vallen, ben ik vanaf hun kantoor eerst een stukje verder gelopen naar de centraal station om een beetje indruk te krijgen van de stad. Ik kwam eerst mister Gassy tegen. Gastown is naar deze meneer vernoemd. Ik heb er iets over gelezen in mn boekje maar of hij nou winden liet of Gas in zijn naam zit, ik weet het niet meer. Toen ik nog iets verder liep, kwam ik een schattig souvenirswinkeltje tegen en ben even naar binnen gegaan om de tijd te doden. Toen ben ik terug gaan wandelen naar het kantoor en was 10 voor 11 boven. Ik heb van Irene een briefing gekregen over Vancouver. Hoe en waar je je sofi nummer kan krijgen, welke banken er zijn en waar rekening mee te houden, wat je het beste kan doen qua telefoonnummer, events die zij organiseren in Vancouver, kortom veel nuttige informatie. Daarna heb ik kort nog even met Barbara gesproken en ik moest woensdag om 1 uur ‘s middags op kantoor zijn om een briefing te krijgen over de komende sollicitatie gesprekken.


I was very early at the office so I went for a wandel in the neighbourhood to get an impression of the city. First I saw Mister Gassy! Gastown is named after this man.. I read something about it in my book but I am not sure if he was gassy / windy or his name was something with Gas... I don't know.. Then a little further I found a lovely little souvenir shop. Afterwards I went back to the office and I was in the office at 10:50. I got a briefing from Irene about Vancouver. Where you can get your SIN number, which banks there are, information about cell phones, events they organise in Vancouver, a lot of useful information! After the briefing I shortly spoke to Barbara and I agreed to be back Wednesday at 1 pm to get a briefing about the coming job interviews.

Toen ben ik maar onderweg gegaan naar het Sinclair centre voor mn SIN number, nou dat was vrij snel geregeld. Daarna op zoek naar de TD Canada Trust bank.... Ikke zoeken.... plaatje volgen... kon hem niet vinden, gekeken naar adres, bleek dat ik er al voorbij was! Dus ik terug.... Sta ik bij 499 Granville, is het een drogisterij.... Beeeeetje vreemd als je opzoek bent naar een bank..... Dus ik toch maar weer verder gezocht op het plaatje, uiteindelijk gevonden. Toen was het er druk en vroegen ze of ik over zo 1,5 uur terug kon komen. Helemaal prima ?.

Then I went to the Sinclair centre for my SIN number. That was easy and fast done. Then I had to find TD Canada Trust bank... I searched.... Followed the map.. I couldn't find it so I checked the address, apparently I past it already! So I went back... I found 499 Granville... But it wasn't a bank, it was a drug store??? Little strange if you are searching for a bank.. But I didn't go in to ask for a bank account.. I just followed the map again and eventually I found it! Then it was really busy so they asked me to come back later.. Perfectly fine ?.

Dus ben toen Robson street (is zeg maar de winkelstraat van Vancouver) opgegaan, 3 vd 5 providers gevonden en informatie ingewonnen. Wel grappig dat je daar dan loopt en zo de moderne versie van het Colosseum tegenkomt! En toen zag ik aan het eind van de straat een stadium, misschien wel van de olympische spelen maar dat weet ik niet zeker. Toen was het inmiddels bijna weer 3 uur dus ging weer terug naar de bank. Alles is goed gegaan dus heb nu een rekening bij TD. Toen was het 4 uur en ben ik met de bus naar huis gegaan. Nog even een halte eerder uitgestapt om even door het Kensington Park te lopen en een paar foto's te maken EN te genieten van het zonnetje! Echt fantastisch. Daarna lekker gegeten bij mijn gastgezin, nog beetje geïnternet, telefoonproviders uitgezocht en lekker naar bed gegaan.

So I went to Robson Street (like the main shopping street in Vancouver) to search for cell phone providers and I found 3 of 5! It was funny just walking about searching for provider stores, you see the modern version of the Colosseum! Then I saw a stadium at the end of the street, maybe something with the Olympic games? I am not sure. Then I had to go back to the bank and everything went well. Now I have a Canadian bank account. Then it was 4 pm and I went home with the bus.. Got out 1 stop before my stop to walk through Kensington park to take some pictures and enjoining to sun :D! Really terrific! Then I had a lovely dinner at my home stay, internetted a bit, picked a cell phone provider and went to bed..

Reacties

Reacties

Diana

Heeeerlijk Pas om je verhalen te lezen. Goed bezig! En wat een prachtige foto's heb je al gemaakt! ;) Succes met alles en ik blijf je verhalen volgen. Mail je nog. Liefs Diaan

Sabine Schilperoord (ex collega)

Hee Pascalinie,
Knap en mooi kan jij schrijven. Met veel gevoel en liefde. Ik hoop dat je het erg naar je zien hebt!!! Veel Hollandse groeten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active